Hulpbehoevende mensen laat je niet maanden wachten

Wachten, wachten en nog eens wachten.

Je zal maar in de zeventig zijn, niet zonder rolstoel kunnen en een simpele verrijdbare douchestoel nodig hebben.

Je zou denken dat zoiets in deze tijd vrij snel te regelen valt. Toch?

Met een telefoontje naar Medipoint moet dat toch snel en efficiënt binnen een paar weken opgelost zijn?

Je bent er tenslotte al klant want de vorige douchestoel, die na een uitleentermijn weer werd ingenomen, komt daar ook vandaan. Zij hebben vast ergens in het systeem staan welke type douchestoel jij hebt gehad.

Niets is minder waar. Er zijn inmiddels twee (!) maanden verstreken en nog is er geen zicht op een nieuwe douchestoel. Ja, er is een douchestoel gebracht maar daar kan ze niet zonder pijn op zitten, en ze komt er nauwelijks de badkamer mee in.

In de afgelopen periode is er diverse keren contact geweest met de adviseur van Medipoint, er is zelfs een overleg thuis geweest waar hij bij was. Er zijn toen toezeggingen door hem gedaan en vier weken geleden had de douchestoel er écht moeten zijn.

Maar helaas… geen douchestoel.

Op de een of andere manier gaat er ergens bij Medipoint iets ernstig fout. Is het de bureaucratie? Werkt het uitleensysteem niet optimaal? Wordt er niet nauwkeurig geregistreerd wie welk type hulpmiddel heeft?

Wat het ook is waardoor het zo fout loopt, de klanten hebben daar geen boodschap aan.

Medipoint moet zich aan de afspraken houden en mensen geen valse beloftes doen. We hebben het over mensen die hulpbehoevend zijn, die laat je niet maanden wachten op een noodzakelijk hulpmiddel.

Dan is er ook nog de langlopende kwestie van de op maat gemaakte rolstoel.

Ruim vier maanden geleden is alles opgemeten en aangevraagd. Die rolstoel werd wel zoals afgesproken op tijd geleverd, maar er in zitten ging niet goed. De maten klopten niet (te hoog zitgedeelte en te hoge armleuningen) en de zitting was niet goed. Dus die kon meteen terug naar de werkplaats.

Uiteindelijk werd de rolstoel weer afgeleverd, echter zonder dat de zitting was aangepast. Van de week kwam er eindelijk een monteur om dat nu goed te maken.

Echter, die man stond al snel met zijn handen in het haar omdat hij geen bevestigingsmateriaal bij zich had. Hij vond het erg vervelend en beloofde de rolstoel in de werkplaats aan te passen en deze week weer te bezorgen.

Of deze belofte wel wordt nagekomen? We zullen het zien…

Mijn moeder heeft er nog maar weinig vertrouwen in en raakt steeds overstuur omdat het wachten op de juiste hulpmiddelen zo lang duurt. Ze snapt ook niet waarom beloftes niet worden nagekomen door Medipoint. Ze heeft het al moeilijk genoeg na het verlies van papa en wil ‘deze ellende’ er niet ook nog bij hebben.

Foto komt uit de collectie van Erik Koeslag.

Auteur: Mary

Mijn bio op twitter is aardig volledig:
Kritisch, Nieuwsgierig, Moeder, Behulpzaam, Humor, Gehuwd, Regelaar, Spontaan, Flapuit, Creatieve geest, Ideeënbrein, Blogger, #twittertaalgids en oh ja ook nog: a-technisch ben ik.

Deel dit bericht op

6 Reacties

  1. Te triest voor woorden dat het in deze tijd nog net zo erg is als ruim 20 jr. geleden.Mijn zusje met ALS (zeer progressief) moest een half jaar op haar rolstoel wachten, die toen dus weer aangepast moest worden omdat de ziekte sneller was dan de middelen die je nodig hebt.Het is een geluk geweest dat mijn ouders zelf veel aanpassingen betaald hebben .Maar als je dat zomaar niet kan dan ben je van alle instanties afhankelijk.Schandalig dat Medipoint nu nog steeds zo traag en slecht te werk gaat. Inderdaad heeft jouw moeder het al zwaar genoeg en pijn als het niet goed zit zo’n stoel,bij alle verdriet van het verlies van je Pa die ook mantelzorger was.Dit kan zij en (jullie) er niet bij hebben.Hoop dat er een goede oplossing komt voor jullie Mary en al die hulpbehoevende mensen die te lang moeten wachten!

    Reageer


    • Vandaag ben ik gebeld door de vestigingsmanager van Medipoint. Naast excuses van zijn kant hebben we alles doorgesproken en concrete afspraken gemaakt.
      Als het goed is wordt alles volgende week geregeld.

      Reageer


  2. Ik zou ervoor wanhopig van worden, wie niet trouwens.
    Het is iets van deze tijd. Over alles moet je 10 keer bellen.
    Hopeloos.
    Wens je moeder sterkte, het mag absoluut niet gebeuren, dat is zeker.

    Reageer


  3. Geen woorden voor, behalve, ronduit schandalig!
    Hoop dat het nu dan toch snel geregeld wordt voor je moeder maar ook voor alle anderen hulpbehoevenden.

    Reageer


  4. Ik zie het al, na zoveel jaar nog geen verbetering bij dit soort organisaties.
    Het is toch jammer dat er in Nederland waarin gedacht wordt alles voor elkaar te hebben, dit niet eens nagekomen kan worden voor een kwetsbare groep. De bureaucratie is wel erg ver gegaan.

    Reageer


  5. Ik sluit me bij Hiltje (en de anderen) aan.

    Dikke KNUFFFF erbij

    Reageer


Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.